Az alkotók és a köszönetnyilvánítások listája a végén van.
[Két részeg betántorog, düledeznek. Beszélgetnek, isznak. A téma a mindent vagy semmitre terelõdik.]
[Elsõ részeg] | Ugye Te is szereted ezt a mûsort? |
[Második részeg] | Hát persze! |
[Elsõ részeg] | Akkor most felteszem a forduló végén szokásos kérdést: "Hol járunk?????" |
Mai mûsorunk zárásaként az Álljunk meg egy szóra jelentkezik, 22:30-kor. Mielõtt azonban belekezdenénk mai mûsorunkba nézzünk meg egy mûsorelõzetest egyik holnapi mûsorunkból, a VészAktákból.
[Orvosi mûtõ, beteg fekszik az asztalon. Körülötte ápolók, nõvérek, orvosok (sokan). Nagyon dolgoznak.]
[Orvos] | Szikét. Szakét. |
[Orvos] | Alkoholt. [Megissza]
Tampont.[Tamponál] |
[Nõvér] | Doktor Úr! A vérnyomás esik! Az olajnyomás is! |
[Közben mindenféle tárgyakat hajigálna hátra, amit a paciensbõl vettek ki (kés, kanál, sörösüveg...)] | |
[Nõvér] | Doktor Úr! Óriási baj van! A diszkrimináns nulla!! |
[Orvos] | Akkor már csak egy megoldás lehetséges... |
[Felirat, beköszöntõként
elmondva]
Kedves nézõink! Most
következõ mûsorainkat a hallássérültek
feliratozva a képújság 666. oldalán, vakok
és gyengénlátók pedig a 777. oldalon Braille-írással
olvashatják.
[Narrátor] | A függvény
Volt egyszer, hol nem volt, élt egy tõzsgyökeres magyar ember, Zweistein Bonifác. Volt neki három lánya - khm, elnézést, fia - kiknek elébe egy szép napon a következõ kihívást állította: |
[Apa] | Lányaim! |
[Fiúk, egyszerre] | Fiúk. A fiaid vagyunk. |
[Apa] | Az most mindegy. Úgy döntöttem, Reátok hagyom egyetlen kincsemet, a számítógépemet. De sajnos csak egy van belõle, így egy versenyben kell eldöntenetek, melyõtök érdemes rá. [A fiúk elkezdenek bunyózni.] Állj, állj! Nem így! [A fiúk abbahagyják.] No. Szóval van nekem egy f:N->R függvényem. Aki meg tudja mondani, melyik az a legkisebb n, amire ennek a függvénynek az értéke pozitív, azé lesz a számítógépem! Annyit segítek, hogy a Legnagyobb Boszorkányok ezt a feladatot úgy nevezik, hogy lineáris keresés elsõ változat, vagy röviden linker 1. |
[Narrátor] | A legidõsebb fiú szólt elõször. |
[Fiú 1.] | [Elõrelép] Anyám! |
[Apa] | [Erõteljesen] Apád vagyok! |
[Fiú 1.] | Tényleg. Én megpróbálom a Budapesti Mûszaki Egyetemen megkeresni a megoldást! |
[Narrátor] | Így is lett. A fiú tanult éveken át matekot és fizikát, készült a felvételire. Meg is lett az eredmény: felvették mûszaki informatikus gólyának. Aztán amikor eljött a gólyatábor szegény fiú mit sem sejtve elment oda, egy jó buli reményében. De amikor bemelegítésképpen a harmadik kört békaügette a Velencei tó körül, úgy megutálta az egészet, hogy feladta. Ekkor jött a második fiú. |
[Fiú 2.] | Anyám! [Az apa nagyon morcos képet vág.] Bocs. Én megpróbálom a közgázon! |
[Narrátor] | Azzal beadta kérelmét a oda. Fel is vették, mert a fiú jól értette a történelem rendszertelen fordulatait. Mikor sikeresen elvégezte az egyetemet rájött, hogy ezzel a munkával annyi pénzt kereshet, hogy nem is kell már neki az apja öröksége. Emígyen döntve hosszú, sûrû bajuszt növesztett, majd addig dolgozott keményen, mígnem egyszer csak a király pénzügyminiszterévé léptette elõ. Ilyen pozícióban nagyon gonosz dolgokat hajtott végre a nép kárára, mígnem egyszer egy diáktüntetés alkalmával a feldühödött tanulók meglincselték. Ekkor jött el az ideje a harmadik fiúnak. |
[Fiú 3.] | A…pám. Én biza megpróbálom az ELTE prog-matot! |
[Narrátor] | A fiú keményen tanulta
a matematika rejtelmeit, aminek meg is lett a gyümölcse, felvették
az Egyetemre. Bár a tapasztalt öregek szerint sokkal jobban
járt volna, ha nem matekból szóbelizik, nem is kellett
volna annyit güriznie, de errõl Õ nem tudott. Egy szó
mint száz, felvették, és el is kezdte tanulmányait.
De sajnos nem volt szerencséje, mert pont olyan évben került
elsõ évfolyamba, amikor is egy naaagyon szigorú analízis-elõadót
kapott. (A nagytudású jósok szerint ez az elõadó
legközelebb az Úr 1997. évében kezdõ prog-matosokat
sújtja majd.) Amikor az elsõ féléves vizsgáját
harmadszorra sem sikerült letennie, otthagyta az egész egyetemet.
Nagy Ángélus országba költözött, ahol
a bébiszitter foglalkozást kezdte ûzni. E tapasztalatait
felhasználva egy új pelenkacsaládot talált
ki, amivel milliomossá lett, és soha többé nem
tért vissza Apjához.
Szegény apa így a számítógépével együtt öregedett meg, míg meg nem halt. |
[Reklámember 1.] | Vegyen Ön is Zweistein-pelenkát! A világ vezetõ pelenkája! Forradalmi újítás: boy és girl változatban is kapható, hogy kényelmesebben viselhessék gyermekei. | |
|
||
[Reklámember 1.] | Papír. Ami elérhetõ. [Közben széttép egy Analízis jegyzetet.] |
[Bemondó] | Jó napot kívánok.
A nap hírei:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
[Bemondó] | Most pedig körkapcsolásos
tudósítást adunk az ELTE prog-mat elõadásairól.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
[Bemondó] | Sporthíreink következnek:
Az atlétikai EB-rõl kapott információink szerint a nõi 100 méteres síkfutásban elsõ helyezett lett a cseh Illa Berek, férfi 100 méteres síkfutásban pedig a szlovák Nádak Erek. |
[Reklámember 1.] | Vegyen Ön is Zweistein-pelenkát!
A világ vezetõ pelenkája! Nem kell többé
boy és girl változatot vásárolnia, mert itt
az uniszex változat! Ezek után az egyik gyermeke által
kinõtt pelenkát már a másik gyermekére
is ráadhatja!
[Közben Peli csendben iszik egy sörösüvegbõl, a reklámember végigmutat rajta] Nedvszívó képessége most hatalmas! És sehol sem szivárog! |
|
|
||
[Reklámember 3.] | A hagyományos napszemüvegekkel
szemben az új UV-védõ napszemüveggel a viszgán
nem lehet megbukni. Nézzünk erre egy bizonyítékot!
[Hagyományos napszemüveggel a fickó bemegy, de kirúgják, annak ellenére, hogy tud. Az UV-védõs napszemüveggel felszerelt tanuló nem tud semmit, de átengedik.] |
Kérdések és válaszok:
No | Kérdés | Válasz |
---|---|---|
1. | Mi az a garmonbózia? | Fájdalom és szomorúság (ld. Twin Peaks - Tûz, jöjj velem!) |
2. | Hogyan nevet a csiga? | Bemutatandó: majd megmutatom. |
3. | Mi Malajzia fõvárosa? | Kuala Lumpur |
4. | Hogyan néz ki egy bolond, aki pilótának képzeli magát? | Bemutatandó: majd megmutatom. |
5. | Mi a szösz? | Nincs válasz, timeout. |
6. | Hogyan néz ki egy bolond, aki helikopternek képzeli magát? | Bemutatandó: majd megmutatom. |
7. | Mi a manó? | Nincs válasz, timeout. |
8. | Mi az idegen eredetû szó a "környezetbiológiai rendszer"-re? | Ökoszisztéma, of koz’ :-) |
[Megjegyzés: itt az elôadáson sokkal több minden volt, megbeszélt és improvizált részletek is (fônyeremény; Dr. Agy, Dr. Nagy és Dr. Pici; "inkább Mártát választom..." stb. Ezek nem maradtak fenn.]
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
[Reklámember 1.] | Itt az új "Popper" WC-papír!!! Most síkosított és mikrobarázdált változatban is! | |||||||||||||
[Reklámember 7.] | Zum riziken und lebenwerkungen lesen zie die packungsbeilarge und fragen zie ihren artzt oder aphotreker. |
[Vágó István] | [Leülnek.] Tanár Úr! Szerintem ez alkalommal mutassuk be az igazi élet! | |
[Grécsi Tanár Úr] | Jó. Legyen mai témánk az újmagyar nyelv. Vessünk egy pillantás az új szappanopera! | |
|
||
[Fiú] | Képzeld apu, mit láttam a múltkor! | |
[Apa] | Mit? | |
[Fiú] | Véletlenül benyitottam Barbara szoba, s õ ott ült benn Egon... vagy az Egon ült rá Barbara? Hol így, hol úgy. Azt hiszem láttam az Egont makaróni... | |
[Lány] | De apa, nem is igaz! | |
[Anya] | Hagyjátok abba! Most már úgysem kell sokáig várni a vacsora. [Mutat a székre, ahva le akar ülni] Hát ez kinek a paróka? | |
[Apa] | Máté. | |
[Anya] | Ki az a Máté? | |
[Apa] | Tudod, õ is a bányában dolgozik, mindig ott áll a terminál. | |
[leülnek] | ||
[Fiú] | Mondd apu, mit csináltok a bányában? | |
[Apa] | Hát lemegyünk a katakomba és felhozunk egy kis bauxit. | |
[Fiú] | Hol van a késem? | |
[Anya] | [mutat a kanál melletti késre] Ott van a kanál. | |
[Lány] | És ez kinek a villa? | |
[a fiú nyúl keresztül az asztalon] | ||
[Anya] | Mit akarsz? | |
[Fiú] | Nyúlok tányér. | |
[Anya kimegy és behozza az ételt] | ||
[Anya] | Tessék, itt a vegetál. | |
[Rémült csend, mindenki mered egymásra] | ||
[Anya] | Mi az, mindenki pánik? | |
[Apa] | Na jó, kimegyek kenyér. | |
[Fiú] | Ez az én paradicsom. De vajon az kinek a paprika? Kérek még sajt! | |
[Anya] | Lányom, mik ezek? | |
[Lány] | Cherry Coke. Nem kértek Sprite? | |
[Fiú] | Nézzétek, ezen a poháron rajta hagytam az ujjlenyomat! | |
[Vége a vacsorának, átmennek a nappaliba] | ||
[Anya] | Barbara, még nem is meséltél a kirándulásról. | |
[Fiú] | Hol voltál? | |
[Lány] | Hát Mostanában...a Balkán. | |
[Fiú] | Min mentetek? | |
[Lány] | Mentünk a beton. | |
[Fiú] | Min? | |
[Lány] | Hát furgon. Aztán meg álltunk a peron és vártuk a vonat. Hallgattuk, hogyan mallik a pitty, aztán késõbb pang is. | |
[Apa] | Endre, mi volt ma az iskolában? | |
[Fiú] | Képzeljétek, az elõadó már nem csak integrál, de analíz is... | |
[Anya] | Endre, kapcsold be a rádiót és keresd eg a Kossuth! | |
[apa elõvesz egy cigit, rágyújt] | ||
[Anya] | Hé apjuk, tudod hogy nem szeretem a füst. Kinyitom az ablakot. [anya sikít és mutat kifelé] | |
[Apa] | Mit látsz? | |
[Anya] | Kísértet! | |
[Apa] | Jé, tényleg. No, menjünk ki azért a kísért! Csak elõbb bemegyek a szoba és felveszem a mellvért. | |
[Vágó István] | [Félõrülten] Elééééééééééééég! |
A színdarabért felelõs
és az alapok kidolgozója Kistel
volt, kivéve a Rómeó és Júlia betétet,
amit a Bolyaisok írtak már (nagyon) régen, az 'Álljunk
meg egy szóra' jelenetet, ami szinte teljesen Robin
munkája (Dzso után szabadon), illetve a 'Mindent vagy semmit'-et,
ami egy régebbi gólyatáboros darab ötlete alapján
született.
Köszönetet szeretnék
mondani mindenkinek, aki részt vett az elõadásban,
valamint a mérhetetlenül (de azért megszámlálhatóan)
sok ötletért az összes patrónusnak, és másoknak.